وکیل ارث در مشهد
image

وکیل ارث در مشهد

در صورتی که نیاز به وکیل پایه یک دادگستری در مشهد دارید با ما در ارتباط باشید.  
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • بیش از ده سال سابقه وکالت
۳.۲/۵ - (۵ امتیاز)
  • برای اخذ گواهی انحصار وراثت باید به کجا مراجعه کنم؟
  • اگر یکی از وراث جهت تقسیم ترکه حضور نداشته باشد و یا رازی به توافق نباشد تکلیف سایر وراث چیست ؟
  • مالیات بر ارث چگونه محاسبه میگردد و چه زمانی باید پرداخت شود؟
  • چگونه میتوانم به تقسیم اموال متوفی اعتراض کنم؟
  • چگونه با بهترین وکیل ارث در مشهد ارتباط برقرار کنم؟

انحصار وراثت چیست ؟

انحصار وراثت در جواب این سوال مطرح میشود که چه کسانی قرار است از متوفی ارث ببرند. مطابق ماده ۸۶۱ قانون مدنی موجب ارث دو امر نسب و سبب می باشد. نسب شامل افرادی است که نسبت خونی (نسبی) با متوفی دارند مانند پدر، مادر، فرزند، اجداد، برادر و خواهر . کسانی که رابطه سببی با هم دارند مانند زن و شوهر. حصر وراثت در واقع گواهی است که به موجب ان مشخص میشود ورثه متوفی چه اشخاصی هستند. اگر به دنبال وکیل برای انحصار وراثت هستید با تلفنهای تماس انتهای این صفحه تماس بگیرید.


وصیت نامه متوفی

وصیت تعیین و تکلیف اموال دارایی فردی پس از فوت می باشد. در قانون عملا چنین شرایطی پیشبینی شده که اگر فردی بعد از حیات خود اهداف و مقصودی داشته باشد در وصیتنامه خود بیان کند.

ارکان وصیت به سه گروه تقسیم میشود :

  • موصی : وصیت کننده
  • موصی له : وصیت شونده
  • موصی به : مال مورد وصیت

انواع وصیت

وصیت تملیکی

زمانی که شخصی مال و یا دارایی خود را به فرد دیگری می بخشد. این نوع وصیت به اصطلاح حقوقی، غیر معوض است که اموال شخص متوفی پس از فوت وی، به تملّک دیگری در می‌آید. این تملیک با قبول موصی له (وصیت شونده) پس از فوت وصیت کننده محقق میگردد.

وصیت عهدی

زمانی که موصی (وصیت کننده ) از فردی می خواهد که کار یا عملی را برای او انجام دهد. به عنوان مثال مبلغی را به فردی بپردازد و یا فلان دارایی را به فلان فرد بدهد.

وکیل ارث در مشهد

وکیل ارث و میراث در مشهد

وکلای امور وراثتی دادیاران به دلیل اشنایی تخصصی با رویه های دادگاه و قوانین حسبی، رسیدگی امور را در کمترین وقت و بهترین راه ممکن انجام خواهند داد. جهت اموری از جمله، درخواست گواهی حصر وراثت ، تقسیم ارث ، تسفیه ترکه، ارث فرزند خوانده، تنظیم توافقنامه و صلحنامه، اثبات نسب، مهریه زوجه متوفی و … از وکلای متخصص ارث و میراث دادیاران در مشهد مشاوره دریافت کنید.

چرا بهترین وکیل ملکی مشهد در مجمع وکلای دادیاران

✅ وکلای حقوقی دادیاران دارای سابقه طولانی در دعاوی و پرونده های ارث و انحصار ورثه می باشند. لذا حداقل یک بار مشاوره با وکلای ما به شما پیشنهاد میگردد.

✅ حق الوکاله پرونده های ارثیه ( انحصار ورثه ، تقسیم ترکه ، تحریر ترکه ) بر اساس حداقل عرف کانون وکلا و دارای شرایط پرداخت در پایان پرونده می باشد.


طبقات ارثیه

مطابق ماده ۸۶۲ قانون مدنی طبقات نسبت ارث به شکل کلی زیر می باشد :

طبقه اول پدر، مادر، فرزند و نوه در صورت نبودن فرزند. 
طبقه دوم پدربزرگ و مادر بزرگ پدری و مادری هرچه بالا روند، برادر و خواهر پدری یا مادری و یا پدری و مادری و فرزندان آنان.
طبقه سومعمو، عمه، دایی و خاله و فرزندان آن ها
  • وارث نزدیک، مانع ارث بردن وارث دور می شود.
  • زوجیت دائم موجب ارث بردن هر یک از زن و شوهر از دیگری میشود
  • زن و شوهر با وجود همه وارثان نسبی و سببی ارث میبرند. از این رو، جزء طبقات به شمار نمیروند.
  • مالکیت ورثه نسبت به ارث پس از ادای حقوق و دیونی که به میراث تعلق گرفته است مستقر می گردد.
  • در صورتی که پدر صراحتاً فرزند خود را از ارث محروم کند، وصیت مزبور باطل است. قواعد مربوط به ارث رثه از قواعد آمره است و امکان تراضی برخالف آن وجود ندارد.
  • ماده ۸۴۳ به متوفی فقط امکان وصیت در مورد یک سوم از مالش را داده است. بنابراین انسان تنها می تواند تا یک سوم اموالش را وصیت کند و وصیت بر بیش از یک سوم اموال نافذ نمی باشد.
ایا میتوان فرزندی را از ارث محروم کرد؟

یک فرد فقط میتواند یک سوم مال خود را وصیت کند. خارج از ان یک سوم، مابقی ماترک، طی طبقات قانونی تقسیم میگردد.

ایا میتوان سهم الارث دختر و پسر را مساوی در نظر گرفت؟

همانطور که گفته شد متوفی حق وصیت یک سوم دارایی خود را دارد. با توجه به سهم یک به دو دختر و پسر نسبت به مازاد بر ثلث نیازمند اجازه سایر وراث است.

وکیل ارثیه در مشهد

مالیات بر ارث

مطابق قانون، اموال و دارایی‌ متوفی پس از فوت، به وراث تعلق می‌گیرد. اما تا پرداخت مالیات دارایی انتقال بخواهد یافت. لذا امکان انتقال سند و یا فروش ماترک برای وراث امکان پذیر نیست. به این مالیات “مالیات بر ارث” گفته میشود.

در قانون جدید نرخ مالیات ورثه ای برای انواع مختلف دارایی‌ها از قبیل ملک مسکونی، مغازه، خودرو، حساب بانکی و … متفاوت است. اما در قانون قدیم نرخ مالیات برای تمام انواع دارایی‌ها یکسان است و مجموع ارزش اموال، تعیین کننده نرخ مزبور است. به طور کلی در قانون قدیم هرچه ارزش ماترک بیشتر باشد، نرخ مالیات نیز بیشتر خواهد شد.

نرخ مالیات اموال و دارایی های ورثه ای برای انواع مختلف اموال و دارایی‌ها به شرح زیر است:

نوع اموال و دارایی‌هاوراث طبقه اولوراث طبقه دوموراث طبقه سوم
سپرده‌های بانکی۳%۶%۱۲%
سپرده مؤسسات مالی و اعتباری۱۰%۲۰%۴۰%
ملک مسکونی۷.۵%۱۵%۳۰%
مغازه و املاک تجاری۳%۶%۱۲%
اجناس موجود در مغازه۱۰%۲۰%۴۰%
املاک اداری۳%۶%۱۲%
خودرو۲%۴%۸%
سهام بورسی۰.۷۵%۱.۵%۳%
سهام غیر بورسی۶%۱۲%۲۴%
باغ، ملک زراعی، اراضی بایر و …۷.۵%۱۵%۳۰%
اوراق مشارکت۳%۶%۱۲%
حق امتیاز۱۰%۲۰%۴۰%
صندوق امانات۱۰%۲۰%۴۰%
سایر اموال و دارایی‌ها۱۰%۲۰%۴۰%
  1. مالیات ورثه ای املاک مسکونی بر اساس ارزش معاملاتی آن محاسبه می‌شود. به طور خلاصه ارزش معاملاتی املاک، دفترچه‌ای است که سالانه از طرف سازمان امور مالیاتی کشور منتشر می‌شود. در دفترچه ارزش معاملاتی، قیمت املاک مناطق مختلف تهران و شهرستان‌ها تعیین شده است. قیمت‌های مندرج در دفترچه ارزش معاملاتی به مراتب از قیمت واقعی املاک کمتر است.
  2. مالیات ورثه املاک تجاری و اداری بر اساس ارزش روز (ارزش واقعی) محاسبه می‌گردد.
  3. مالیات ورثه باغ، املاک زراعی و اراضی بایر، مشابه املاک مسکونی بر اساس ارزش معاملاتی آن‌ها محاسبه می‌شود.
  4. نرخ مالیات ورثه سایر وسایل نقلیه موتوری زمینی، هوایی و دریایی نیز دقیقاً مشابه خودرو می‌باشد.
بهترین وکیل مشهد

شماره تماس وکیل ارث در مشهد

وکلای ارث و میراث دادیاران از مرحله درخواست گواهی حصر وراثت تا تقسیم ترکه بدون یک جلسه حضور موکلین مراحل را انجام خواهند داد. لازم به ذکر است با توجه به پیچیدگی امور وراثتی و دعاوی بین وراث و قوانین جدید قبل از هرگونه اقدام از وکلای دادیاران مشاوره دریافت کنید.

اینستاگرام دادیاران
واتس اپ دادیاران

نکات مهم در صدور گواهی انحصار وراثت :

اختلاف بین وراث در نحوه تقسیم ماترک، تأثیری در صدور گواهی انحصار وراثت ندارد.

حتی یکی از وراث هم می تواند درخواست گواهی انحصار بدهد و در صورتی که مدارک سایرین را ندارد، به درخواست او از مراجع ذیصلاح استعلام می شود.

هر نوع دخالت در اموال متوفی منوط به داشتن گواهی انحصار وراثت است و وراث حتی با توافق هم نمی توانند در اموال تصرف نمایند مگر اینکه اموال منقول باشد یا داخل در قاعده تصرف مندرج در ماده ۳۵ قانون مدنی باشد.

در صورتی که متقاضی یا متقاضیان صدور گواهی انحصار وراثت به عمد نام یک یا چند وارث را اعلام نمایند و مرجع رسیدگی متوجه امر نشده و گواهی بدون ذکر نام وراث غائب صادر شود، مطابق ماده ۹ قانون تصدیق انحصار وراثت مصوب ۱۴/۷/۱۳۰۹ جرم کلاهبرداری محسوب میگردد.


وکیل متخصص ارث و انحصار وراثت در مشهد

اگر در خصوص امور ارث و انحصار وراثت نیاز به کمک دارید، بهترین وکیل ارث در مشهد در دادیاران آماده بررسی پرونده شما می باشد. جهت ارتباط با وکلای دادیاران و رزرو وقت مشاوره لازم است با یکی از تلفن های مجموعه در کادر ابی رنگ زیر تماس گرفته و یا به کانال واتس اپی ما پیام بدهید.

کلام آخر

وکیل ارث در شهرستان مشهد یکی از خدمات وکیل در مشهد توسط مجموعه حقوقی وکلای دادیاران به عنوان مرجع وکیل ایران می باشد. خدمات تلفنی و اینترنتی دادیاران به صورت ۲۴ ساعته بوده و کارشناسان ما همه روزه اماده پاسخگویی می باشند.

3.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۰ دیدگاه ثبت شده است.