وکیل کیفری در مشهد
image

وکیل کیفری در مشهد

در صورتی که نیاز به وکیل متخصص کیفری در مشهد دارید با ما در ارتباط باشید.  
  • وکیل پایه یک دادگستری
  • بیش از ده سال تخصص در کلیه امور کیفری
۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

شما به صفحه وکیل کیفری در مشهد وارد شده اید. در صورتی که نیاز به مشاوره و یا وکیل متخصص کیفری دارید با ما در ارتباط باشید.

امور حقوق کیفری (حقوق جزا) زیر مجموعه حقوق عمومی می باشد که در آن به جرایم و چگونگی مجازات می‌پردازد. در واقع حقوق کیفری به عکس‌العمل دولت‌ها درمقابل اعمال ضد اجتماعی جهت ایجاد عدالت و پیشگیری و امنیت اشاره دارد.

حقوق جزا (کیفری) دارای دو گروه بین المللی و داخلی می‌باشد. از نکاتی که باید به آن توجه کرد الزامی بودن حقوق کیفری است. بدین معنا که افراد نمی‌توانند بر خلاف آن با یکدیگر توافق کنند. بر عکس دعاوی حقوقی که هر دو طرف برای خاتمه میتوانند با هم به توافق برسند.

فردی که دعوای کیفری را مطرح میکند شاکی نام دارد. شاکی بر علیه متشاکی (طرف مقابل) متنی را به اسم شکوائیه به دادگاه و خطاب به دادستان ارائه می‌دهد. در شکوائیه توضیحات واقعه و اتفاقات نگارش شده است. نگارش شکوائیه کیفری صورت خاصی ندارد و میتواند در یک برگه ساده انجام گیرد. ولی بهتر است برای ادراک بیشتر، توسط وکیل متخصص کیفری نوشته شود. در صورتی که نیاز به وکیل کیفری در مشهد دارید با شماره های انتهای صفحه در کادر ابی رنگ تماس بگیرید.


چگونه بهترین وکیل کیفری در مشهد را پیدا کنیم ؟

به دلیل مشکل کیفری به دنبال بهترین وکیل کیفری مشهد هستید ؟ دعاوی کیفری به دلیل ماهیت جزایی ان میتواند تاثیر زیادی بر زندگی افراد بگذارد. لذا اشنایی کامل با قوانین مرتبط با موضوع درگیر شده از اهمیت زیادی برخوردار است. مشاوره با یک وکیل متخصص در امور کیفری، امری حیاتی است. حتی در بسیاری از موارد میتوان از احکام جزائی با درخواستهای قانونی و یا رضایت و سایر اقدامات پیشگیرانه ، جلوگیری کرد. تمام این موارد زمانی برای شما محقق خواهد شد که از بهترین وکیل کیفری مشهد مشاوره دریافت کنید. دادیاران به جرات میتواند بیان کند که از بهترین وکیل کیفری در مشهد بهره مند می باشد. وکلای کیفری دادیاران بیش از ده سال در امور کیفری یک و دو و دادگاه انقلاب فعالیت دارند. دفاتر حقوقی دادیاران همه روزه به غیر از روزهای تعطیل رسمی بر روی مراجعین باز خواهد بود. جهت رزرو وقت مشاوره با یکی از شماره های داخل وبسایت تماس بگیرید.


وکیل متخصص کیفری در مشهد چه مشخصاتی دارد ؟

وکلای کیفری دادیاران عمدتا از فارغ التحصیلان دوره حقوق جزا و جرم شناسی بوده و در همین راستا پرونده میپذیرند. معمولا وکلای کیفری کار تخصص خود را بر حسب علاقه و توانایی پس از دریافت پروانه وکالت انتخاب می نمایند. دادیاران دارای دفتر تخصصی در شهرستان مشهد جهت دعاوی کیفری می باشد. در صورتی که نیاز به وکیل متخصص کیفری در مشهد دارید با شماره تماس های اعلام شده تماس بگیرید. همچنین کانال واتس اپی دادیاران همه ساعات روز پاسخگوی شما خواهد بود.

چرا بهترین وکیل کیفری مشهد در مجمع وکلای دادیاران

✅ وکلای کیفری دادیاران دارای تجربه بالا و معمولا فارغ التحصیلان حقوق کیفری و جرم شناسی می باشند. لذا به دعاوی و ریه های کیفری تسلط کافی دارند.

✅ حق الوکاله پرونده های کیفری ( درجه دو ) بر اساس حداقل عرف کانون وکلا درنظر گرفته میشود و دارای شرایط اقساط می باشد.


وکالت توسط وکیل کیفری خوب در مشهد


دادیاران با تجربه ۱۲ ساله درامور کیفری و جرایم و همکاری با بهترین وکلای کیفری در مشهد ماهانه تعداد زیادی از پرونده های کیفری را قبول می نماید. در دادیاران پرونده های کیفری در صورتی قبول میگردد که وکیل احتمال پیروزی ۸۰درصد در پرونده را بدهد . لذا وکلای کیفری دادیاران پس از یک مرحله مطالعه تخصصی پرونده شرایط موفقیت را برای شما شرح خواهند داد و پس از ان اقدام به وکالت می نمایند. دادیاران امیدوار است حس اعتماد موکلین به وکلای کیفری خود را زمینه ساز پیگیری و تخصص و اعتبار بیشتر نماید.

وکیل کیفری خوب در مشهد

اطلاعات کیفری خود را بالا ببرید

دادسرا کجاست؟

در واقع مرجعی است زیر مجموعه قوه‌قضایی و جزوی از دادگستری که وظیفه آن تحقیق، کشف و بازجویی جرم است! پس از روشن شدن ابعاد پرونده و تایید نهایی از سمت دادسرا،پرونده جهت داوری نهایی به دادگاه کیفری ارسال می‌گردد.
در دادسرا پرونده توسط دادیار (قاضی پرونده در دادسرا) بررسی می‌گردد. دادیار وظیفه بررسی ابعاد پرونده را دارد. کمی شبیه کارآگاه و بازپرس! در صورت نیاز، پرونده به کلانتری و یا پزشک قانونی ابلاغ میگردد. بالاترین مقام در دادسرا دادستان می‌باشد که دستورات نهایی را اعمال میکند.

در دادسرا حکمی صادر نمی‌گردد و فقط پرونده پس از شفاف سازی و تحقیقات به دادگاه کیفری ارجاع می‌شود. اگر دادیار دلایل کافی را دال بر مجرمیت شناسایی نکند پرونده در دادسرا بسته شده و قرار منع تعقیب صادر می‌گردد. شاکی لازم است ابتدا پس از تنظیم شکواییه به دادسرا مراجعه کرده و تمبر باطل کند. سپس جهت مابقی مراحل به او اطلاع رسانی می‌گردد. احتمال دارد بر اساس وضعیت، قرار جلب برای متشاکی ارسال گردد و یا برای پاره‌ای از توضیحات هر دو طرف دعوا حضور پیدا کنند.

انواع جرایم کیفری

دعاوی کیفری مربوط به اموری هست که در نهایت مجازاتی برای مرتکب آن صادر می‌شود! دادگاه کیفری هم بر اساس نوع پرونده به دو دادگاه کیفری یک و کیفری دو تقسیم میشود.

اینستاگرام دادیاران
واتس اپ دادیاران

جرایم کیفری درجه دو

وکالت مورد صلاحیت وکیل پایه یک و دو دادگستری می‌باشد که شامل:

  • کلاه‌برداری، سرقت ، فروش مال غیر
  • سقط جنین، فریب در ازدواج
  • جعل و تزویر
  • ربا، ارتشاء و رشا
  • اخاذی
  • خیانت در امانت
  • تخریب عمدی اموال
  • شرب خمر و…

جرایم درجه یک (مهم)

وکالت فقط در صلاحیت وکلای پایه یک دادگستری می‌باشد که شامل:

  • قتل، آدم ربایی، اسیدپاشی
  • پولشویی،
  • محاربه، افساد فی الارض و … .

همچنین جرایم مربوط به مواد مخدر در دادگاه های انقلاب داوری می‌گردد. پرونده های کیفری مربوط به اطفال در شعبات اختصاصی پیگیری و داوری می‌گردد.

شکوائیه چیست ؟

همان شکایت نامه است که به صورت برگه ای جهت ثبت دعوای کیفری به دادگاه های کیفری ارائه میشود. این برگه هم میتواند به صورت دست نویس و هم فرمهای از پیش تهیه شده توسط قوه قضایی می باشد که شاکی راحتتر محتوای شکایت خود را انتقال دهد. در امور حقوقی به جای شکوائیه دادخواست ارائه میشود . دادخواست را دیگر نمیتوان به صورت دستی نوشت و ارائه داد.

در شکوائیه مواردی از جمله :  نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، سن ، شغل ،تحصیلات ، وضعیت تاهل ، تابعیت ، موضوع شکایت ، تاریخ و محل وقوع جرم ؛ ضرر و زیان وارده به مدعی ؛ ادله وقوع جرم ، اسامی مشخصات و نشانی شهود و مطلعان در صورت امکان ؛ مشخصات و نشانی مشتکی عنه یا مظنون و …  ذکر گردیده است .

اصل برائت در دعاوی کیفری

اگر کسی مدعی حق یا دینی بر علیه دیگری باشد باید آن را اثبات کند. این اصل در  ماده ۱۹۷ آیین دادرسی مدنی به طور صریح ذکر شده است . لذا در صورت عدم توان اثبات ان در بسیاری از موارد فرد میتواند شاکی شود . پس از بررسی ان در دادگاه اگر به اثبات برسد که شکایت شاکی همراه با سوء نیت و کینه ورزی و یا ابرو ریزی و … بوده است ، متهم میتواند پس از صدور قرار منع تعقیب قطعی نسبت به شکایت افترا علیه شاکی اقدام نماید .

قطعیت داشتن دلایل در حقوق جزا، در حقوق مدنی و تجارت به این شدت وجود ندارد. علت ان این است که در امور کیفری ، امکان دارد ، حیثیت، آزادی و چه بسا جان افراد مورد تهدید واقع شود . همچنین یک دلیل غیر موجه می تواند فرد را به چوبه دار بفرستد و یا مجرم خطرناکی را از مجازات برهاند. در این رابطه، اصل ۳۷ قانون اساسی مقرر می دارد: اصل حکم برائت است و هیچکس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود مگر اینکه جرم او در دادگاه صالح اثبات گردد .

اعاده حیثیت

یعنی بازگرداندن وضع و حالت افراد به حالت سابق، از جهت پایین آمدن حیثیت و موقعیت اجتماعی آن‌ها در جامعه، که به واسطه مطرح کردن شکایت واهی و خلاف حقیقت نسبت به آن‌ها اتفاق افتاده است . مطابق ماده ۶۹۷ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی متشاکی میتواند به عنوان افترا از شاکی شکایت کند .

موضوعات کیفری دامنه گسترده و پیچیده ای دارد و بسیاری از جرایم را شامل می‌شود. لذا وکلای متخصص در این حوزه به صورت اختصاصی فعالیت می‌کنند. همچنین به دلیل تبعات شدید برخی از احکام  پرونده‌های کیفری که نظیر کیفر خواست در دادگاه از جمله زندان و شلاق می باشد لازم است جهت این دعاوی به وکیل متخصص مراجعه کنید.

وکلای کیفری دادیاران شامل کارشناسان حقوق جزا و دکترای جرم شناسی و امور کیفری می‌توانند پرونده شما را به بهترین نحو وکالت کرده و به نتیجه برسانند. جهت تنظیم وقت مشاوره با ما تماس بگیرید.

کلام آخر

وکیل کیفری در شهرستان مشهد یکی از خدمات وکیل در مشهد توسط مجموعه حقوقی وکلای دادیاران به عنوان مرجع وکیل ایران می باشد. خدمات تلفنی و اینترنتی دادیاران به صورت ۲۴ ساعته بوده و کارشناسان ما همه روزه اماده پاسخگویی می باشند.

خصوصیات وکیل متخصص در امور کیفری چیست؟

وکیل کیفری در مشهد به صورت تخصص در امور کیفری قبول دعاوی نموده و به رویه و قوانین دادگاه ها کیفری و انقلاب ایران اشراف کامل دارد. وکلای کیفری معمولا فارغ التحصیل حقوق جزا و جرم شناسی می باشند.

آیا وکیل کیفری میتواند در سایر دعاوی حقوقی وکالت نماید؟

بله. به طور کل وکیل دادگستری دارای پروانه وکالت  دارای صلاحیت برای وکالت در کلیه دعاوی می باشد. وکلای معمولا بر اساس علایق ، تخصص و تجارب خود در حوزه خاصی مانند امور کیفری قبول دعاوی می نمایند